Przedszkole Samorządowe w Wyszogrodzie

Tutaj powinien być opis

Projekt Edukacyjny "Alfabet Logopedyczny" w grupie Słoneczka

Nasze przedszkole w bieżącym roku szkolnym bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Alfabet Logopedyczny".

Głównym celem projektu jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej.Projekt skierowany jest do dzieci przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych.

Realizacja projektu przewidziana jest od 01.10.2024r. do 31.05.2025r.

Projekt jest zgodny z założeniami Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego oraz wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: "Edukacja prozdrowotna w szkole- kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy".

Cele szczegółowe projektu:

  • podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • usprawnianie aparatu oddechowego,
  • poszerzanie słownictwa czynnego i biernego,
  • ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu,
  • podnoszenie sprawności w zakresie motoryki,
  • doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej, kształcenie wrażliwości słuchowej.

Dzieci z grupy Słoneczka zrealizowały już trzy zadania projektowe:

A- Arbuz. Przenoszenie elementów za pomocą słomki.

Cel: ćwiczenie oddechowe wyróżniające fazy wdechu i wydechu.

Opis: Dzieci pokolorowały obrazek arbuza, a następnie przykładały słomki do papierowej pestki, zassały powietrze, dzięki czemu mogły przenieść pestkę na owoc.

B- Bańki. Dmuchanie baniek mydlanych.

Cel: ćwiczenie oddechowe wzmacniające miesień okrężny ust.

Opis: zadaniem dzieci było wydmuchiwanie baniek mydlanych. Wykorzystano gotowe bańki dostępne w większości sklepów.

O- Odkryj obrazek. Zabawy Dźwiękonaśladowcze.

Cel: rozwijanie wrażliwości słuchowej dziecka oraz usprawnianie aparatu mowy.

Opis: Dzieci losowały wybraną kartę z obrazkiem. Zadaniem dzieci było powtórzenie dźwięku zgodnie z pdpisem obrazka. Następnie dzieci grały w memory dźwiękonaśladowcze.