Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości są zabawy badawcze i eksperymenty. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody, a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją na kolejnych szczeblach edukacji.
W grupie Biedronek i Pszczółek podczas realizacji zajęć dotyczących żywiołu "Woda" wychowawczynie przekazały dzieciom kilka istotnych informacji. Oczywiście wychowankowie nie mogli doczekać się eksperymentów.
Największe zadziwienie na twarzach dzieci miało miejsce podczas eksperymentu z wędrującą wodą oraz mieszaniem się różnych cieczy. Miny wychowanków...bezcenne:) Przy okazji tych doświadczeń można wprowadzić elementy nauki kolorów oraz mieszania barw.
Biedronki przeprowadziły eksperyment „Woda przyjmuje kształt naczynia”, który na początku nie był zrozumiały dla dzieci, ale po kilkukrotnym przelaniu wody ze szklanki do różnych naczyń uświadomił wychowankom, że to przez kształt naczynia wydaje nam się, że wody jest mniej lub więcej. Aby zapoznać ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie obejrzeliśmy film edukacyjny „Obieg wody w przyrodzie”.
Pszczółki sprawdzały "Co pływa a co tonie". Dzieci rozpoznawały odgłosy nagrań wody (potok, burza, ulewa, deszcz, prysznic, woda z kranu). Każdego roku nauczycielki starają się uświadomić, jak ważne jest znaczenie wody w przyrodzie i konieczność jej oszczędzania.
Podczas zajęć dzieci z poszczególnych grup: Biedronek i Pszczółek świetnie ze sobą współpracowały, były bardzo aktywne i dzieliły się swoimi spostrzeżeniami (niestety ze względu pandemii nie mogliśmy spotkać się w jednej sali).